聖誕夜要來臨啦!很多人都是把這特別的一天當作告白或用這天來refresh their love life

為此小露幫大家整理幾首好歌

大推的當然就是傳聞中福山雅治的求婚曲"螢",不懂日文歌詞的同學們這邊有好心網友提供的中文詞

 

 

美國鄉村歌手Alison Krauss和她的樂團Union Station所演唱的Baby, now that I've found you的歌詞雖然有些悲傷

但或許也是很合某些人脾胃,這邊的中文翻譯是簡字版本

 

當然經典由Elton John所填寫Your Song也是必推,小露想大家印象最深刻的應該是由Ewen McGregor在紅磨坊獻唱的版本,

若是身邊人忽然唱起來有這個FU真的是會忽然讓人心蹦蹦跳的說

 

但個人最推薦由Ellie Goulding獻唱的版本非常合適拉拉們在聖誕夜共享,一樣有好心網友的中文翻譯

 

此外撇開打女友這件私德很差的事,Chris Brown演唱的Without You也算是一首求愛好歌

(因為沒法找到中文翻譯請大家就忍耐一下看小露自己翻的)

 If you had a choice
如果你有選擇
Then what would you chose to do
那你會選擇怎麼作
*I could live without money
我可以沒有金錢度日
I could live without the fame
我可以汲汲無名
And if everyday was sunny
如果每天都是晴天
I could live without the rain
我也可以活在沒有雨天的世界
And if I ever went up to heaven
如果我曾去過天堂
I would fall right back down
我願意再度墜落
That life wouldn't be worth living
生命不值得一提
Because you're the one I couldn't live without
因為你是我生存最所需的元素


If I couldn't blink
如果我無法眨眼
Would I still be able to see you
我依舊可以看到你
I couldn't imagine
我無法想像
Without arms could I reach
沒有手臂
No way could I ever hold you
無法可以抱住你

I need these things
我需要這些
Like I need you
就像我需要你
If you had a choice
如果你有選擇
What would you chose
你會如何選
*x1


If I couldn't dream
如果我無法作夢
Would I believe that there could be a you and me
我會相信你會跟我在一起嘛
And if I couldn't sing
如果我無法歌唱
Would you be able to hear my melody
你會聽見我的心曲嘛
And know that something's wrong
而且我知道有些事出錯
And I'm afraid that you're moving on
我害怕你將會離開
How can I fly when you're my wings
我該如何飛翔當你是我翅膀

I need these things
我需要這些
Like I need you
就像我需要你
If you had a choice
如果你有選擇
What would you chose
你會如何選
*x1


You can take it all from me
你可以將這些都從我身邊奪走
And it wouldn't mean anything
那些都不算甚麼
Turn the whole world against me
就算讓全世界都變為我的敵人
As long as you don't leave
只要你不離開
Its getting hard for me to sleep
對我來說入睡變得很難
Even harder for me to breathe
連呼吸也是
I'm used to life with you
我習慣有你的生活
Tell me what I need to do
告訴我該怎麼作

*x2

 

最後壓軸是愛爾蘭女歌手Laura Izibor的From my heart to yours (一樣沒中文歌詞請忍受我的怪翻譯)

From my heart to yours
從我心傳遞至你心
I would give you butterflies
我將給你許多飛舞的蝴蝶
From my heart to yours
從我心傳遞至你的
I would give you summertime
我將帶給你美好的夏日時光

From my heart to yours
從我心傳遞至你心
Ooh, I'd give you happy time
我將帶給你快樂時光
From my heart to yours
從我心傳遞至你的
I'd give you mine, mmm
我要給你我的,mmm

And baby I ain't never gonna stop lovin' you
而且北鼻我永不會停止愛你 (No, no, baby)
You ain't never gonna find a love so true
你永遠不會找到一份比我更珍的愛情 (No, it would be crazy)
And baby can you break it down just for me like this?
而且北鼻你可以就為我停一下嗎
And understand, ah
並進一步了解啊

*From my heart to yours
從我心傳遞至你的心
I give you my soul
我要給你我的靈魂
And there's no denyin' our love is real
還有無法被質疑的我們的真愛
From my heart to yours
從我心傳遞至你心
From my heart to yours
從我心傳遞至你的
Well, from my heart to yours
從我心傳遞至你的心
I would give you everything, everything
我要給你全部,一切所有
From my heart to yours
從我心傳遞至你的心
I'd make the birds sing, yeah yeah
我要讓鳥兒們開心的歌唱,YEAH YEAH

From my heart to yours
從我心傳遞至你心
Don't you worry 'bout a thing
你不用憂慮任何事情
From my heart to yours
從我心傳遞至你的
I'd give you mine
我要把我的帶給你

It doesn't matter where I go or what I see, you're home
這無關乎我要去哪裡或我看到甚麼,你就是家
You're the only thing important to me, with you I belong
你對我是最重要的唯一,有你我就知道我的依歸
And baby I never felt this good before
而且北鼻我以前到現在從未感覺如此美好

*x1
I need you baby
北鼻我需要你
And I cannot live without you baby
我無法沒有你活下去
I need you with me
我需要你跟我在一起

*x2

arrow
arrow
    全站熱搜

    maru1212 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()